1. 7. 2015

Začiatok... Veľký "TAG" o kozmetike

Ahojte a vitajte na mojom blogu!

Som veľmi rada, že ste tu a dúfam, že vás moje články oslovia. Sama som zvedavá, akým smerom sa bude blog uberať. No už teraz viem, že to bude hlavne o lakoch na nechty :-)

Na úvod som sa rozhodla pridať niekoľko otázok a odpovedí, aby ste ma trochu spoznali. A keďže blog bude kozmetický, aj tag je kozmetického charakteru.

Príjemné čítanie ;-)

1. Aký typ pleti máš?
  • Mám zmiešanú pleť s problematickou T-zónou a začervenaniami. A prestávajú sa mi páčiť vrásky pod očami. Teda nie že by sa mi niekedy páčili :-) To nie! Ale keď som ich už okolo očí začala mať, nerobila som z toho vedu. Cítila som sa dospelejšie :-) Ale čas pokročil a doslova mesiac od mesiaca to vnímam výraznejšie.
2. Máš alebo si niekedy mala problém s akné?
  • Akné mávam ešte aj teraz. A veľmi záleží, ako u takmer každej ženy, od aktuálnej hormonálnej hladiny. Sú výborné dni, kedy sa iba objaví drobná vyrážka, v horších dňoch je to aj boľavé podkožné akné.
3. Čo ti pomáha/pomáhalo?
  • Pomáha jemný peeling, masky s obsahom liečivého bahna a lokálne siahnem aj po klasickej Alpe na vatovej tyčinke s ktorou potriem nepeknú vyrážku. Gély z drogérie som zavrhla po niekoľkých pokusoch so značkou či použitiami počas dňa. Osvedčil sa mi aj Glyco A krém od ISIS Pharmy. A opäť ho zvažujem.
4. Ako vyzerá tvoja starostlivosť o pleť ráno?
  • Ráno siahnem buď po micelárke, ktorou pleť iba osviežim alebo použijem jemný umývací gel. Nasleduje hydratačný krém, očný krém.
5. Ako sa staráš o svoju pleť večer?
  • Dlho som bola spokojná s tým, že som si tampónom a micelárkou prešla tvár. Na dôkladnejšiu večernú staroslivosť som začala dbať pomerne nedávno. Po tom, čo som našla článok o starostlivosti o pleť v ázijských krajinách (Kórea, Japonsko,...). Zaujalo ma, že bežná starostlivosť zahŕňa aj 10 krokov a to aj ráno :-)
6. Používaš peeling, pleťové masky či séra alebo iné "špecialitky"?
  • Peeling je samozrejmosťou. Nedám dopustiť ani na čistiace pásiky na nos a ako som už spomenula vyššie, nesmú chýbať bahenné masky. Žiadne špeciálne séra dostupné v drogérii ma neoslovili. Ale mám pár kandidátov z ázijskej pleťovky...
7. Aké pomôcky pri starostlivosti o pleť používaš?
  • Jednoznačne je to gumový peelingový oválik. Mám ho takmer dva roky a aj obyčajnú penu či gel premení razom na peeling. A potom nesmú chýbať kvalitné vatové tampóny.
8. Preferuješ pleťovú kozmetiku chemickú alebo s prírodnými zložkami?
  • Veľmi záleží od typu produktu. Aktuálne prevažuje chemická pleťovka, ale mám už aj nejakých obľúbencov s prírodnými ingredienciami.
9. Ak by si si mala vybrať iba jeden produkt pri starostlivosti o pleť, ktorý by to bol?
  • Určite mi nesmie chýbať micelárna voda. Odlíči, zbaví pleť nečistôt a je šetrná.
10. Aký máš farebný tón pleti?
  • Je dožlta.
11. Aký makeup momentálne používaš?
  • Siaham momentálne iba po BB kréme - 8v1 Benefit Glow od Dermacolu.
12. Aký je tvoj rituál v líčení?
  • Ak chcem vyzerať prirodzene, nanesiem BB krém, na nedostatky použijem korektor a dám riasenku. V prípade, že potrebujem v daný deň vyzerať lepšie, pridám bázu na viečka a jemne si nalíčim aj oči. Ak mám ešte trochu času, pridám trošku rozjasňovača nad lícne kosti.
    A je aj mnoho dní, kedy sa nenamaľujem vôbec :-)
13. Aké pomôcky pri líčení používaš?
  • Sú to hlavne moje prsty. Na BB krém toho moc netreba. Štetec používam iba pri líčení očí, aj to mi stačia dva kusy a niekedy pre úsporu času si vystačím opäť prstami. 
14. Kde dekoratívnu kozmetiku nakupuješ?
  • V drogérii, občasne na internete. 
15. Máš obľúbenú značku?
  • Nemám obľúbenú. Niekedy som kupovala zbesilo a potom som sklamaná častokrát niečo aj vyhodila. Často si čítam recenzie a neorientujem sa len na jednu konkrétnu značku. Doma mám drogérkový mix :-)
16. Experimentuješ s farbami?
  • Som skôr konzervatívna a držím sa svojej línie hnedých odtieňov a byť nenápadnou.
17. Ktoré 3 kúsky ti nesmú chýbať v kozmetickej taštičke?
  • Korektor, balzam na pery, riasenka
18. Preferuješ prírodné nechty či gelové?
  • Jednoznačne sú to moje vlastné nechty. Na gelové by ma asi nik neprehovoril.
19. Ako vyzerá tvoja bežná starostlivosť o ruky a nechty?
  • Po každom umytí rúk si ruky natriem. Pred lakovaním sa venujem úprave nechtov, kožičke. Ak nelakujem farebným lakom, použijem ošetrujúci lak.
20. Koľko lakov na nechty máš v aktuálnej zbierke?
  • Momentálne je to 40 lakov na nechty (farebné, efektové, base a top coat, ošetrujúce). Boli časy, keď ich počet presiahol stovku. Potom prišlo sťahovanie do vlastného bytu a čistky (pred troma rokmi). Vtedy som na dlhú dobu ustálila počet lakov do desať. Mánia ma opäť chytila iba nedávno.
21. Ak by si si mala vybrať tri laky na nechty, ktoré by to boli a prečo?
  • Určite base coat, ktorý sa dá nosiť aj samostatne. Na bežný deň do práce by to bol v bežovom odtieni a na špeciálnu udalosť červený.
22. Aké máš vlasy?
  • Moja vlastná farba je špinavá blond. A v sedemnástich sa mi objavil prvý šedivý vlas. Teraz ich už je dosť. Občas preto vlasy aj farbím. Pre moju lenivosť je to tak raz za 4-6 mesiacov.
    Vlasy majú hrubšiu štruktúru, sú ťažšie, nechcú mi veľmi držať ani účesy (zvlnené vlasy a podobne). Pokožka hlavy má sklony k tvorbe lupín a spodná časť vlasov je zase suchá. Poctivejšie vlasom sa venujem iba niekoľko posledných mesiacov.
23. Aký je tvoj pravidelný vlasový rituál?
  • Vlasy si umývam každý tretí či štvrtý deň. Obvykle prvé dva dni mám vlasy v dobrej forme. Po umytí ich nechávam iba prirodzene schnúť - na cca 10 minút Veľmi výnimočne použijem sušič. Vlasy nežehlím. Mojím bežným "účesom" je cop, preto ani nepotrebujem vlasy zaťažovať neprirodzeným teplom. Napriek tomu mám spodnú polovicu vlasov suchú - nesprávna starostlivosť z nedávnej minulosti.
24. Čo máš všeobecne na kozmetike najradšej?
  • Napríklad nákup kozmetiky - je to pre mňa chvíľka, kedy môžem myslieť na niečo iné a príjemnejšie. Kedy najväčšou starosťou je vybrať správny odtieň mentolovo-zelenej :-) Kedy sa kúpa laku stane víťaznou chvíľkou dňa a dokonca nemusím minúť "majland". Kozmetika pre mňa znamená aj vylepšiť nedostatky, dodať si kúsok sebavedomia či vytrhnúť sa z dennej šedej rutiny.
25. A bonusová otázka. Pamatáš si, čo prvé patrilo do tvojej kozmetickej výbavy?
  • Pamätám si to, akoby to bolo včera. Na čistenie pleti to bol čistiaci gel OXI a pleťová voda Clean&Clear. A z dekoratívky? Guľôčkový lesk na pery s vôňou hrozna. A veľmi som si ho strážila, aby som si ho hneď neminula :-)


Máte rady podobné spovedajúce TAG-y? Páčil sa vám tento? 
Ak by ste sa chceli ešte niečo spýtať, neváhajte napísať pod článok do komentárov ;-)
RIANA

3 komentáre:

  1. Myslím, že je to velice dobrý začátek pro kosmetický blog.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, hneď sa cítim príjemnejšie :-) Ale je to ešte len začiatok a všetko je predo mnou.

      Odstrániť
  2. skvelý tag so sympatickými odpoveďami.:) Tiež mám aknóznu zmiešanú pleť, takže ťa plne viem pochopiť, najviac mi pomáhajú enzymatické peelingy s AHA (dobrú cenu má ten z Misshy, podľa mňa aj tá okysličujúca rada má, čo do seba). Vzhľadom na to, že AHA nie sú vhodné v lete, používam toner od Dr. Kitzingera. Inak lokálne mi pomáha aj Tea tree, ale každý nemusí mať rád jeho "vôňu". A z krémov ma naposledy oslovila značka Laidbare (kombinácia Working 9 to 5 a Spot the difference), najprv som, že tie krémiky nič nerobia, ale pri použití spomínaných peelingov, mohli krémy do pleti lepšie vsiahnuť. Inak lakov tiež nemám najmenej:)))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :-)

LinkWithin